Kultura

Plakat na komórkę

Jak się zmieniały plakaty

Plakatowe hasło, które zrodziło się po terrorystycznym zamachu na paryską redakcję „Charlie Hebdo” Plakatowe hasło, które zrodziło się po terrorystycznym zamachu na paryską redakcję „Charlie Hebdo” Valentina Media / materiały prasowe
Międzynarodowe Biennale Plakatu w Warszawie obchodzi 50-lecie. Co przy tej okazji fetujemy: artystycznego nieboszczyka czy prężącego muskuły reprezentanta świata sztuki?
„Murder King” – „poprawiona” reklama znanej sieci fastfoodowejInspire Collective „Murder King” – „poprawiona” reklama znanej sieci fastfoodowej

Ortodoksyjny miłośnik gatunku, przyzwyczajony do plakatu rozciągniętego od secesyjnych esów-floresów Alfonsa Muchy po erotyki Starowieyskiego i smuteczki Stasysa, może właściwie układać klepsydrę. Jego idol rzeczywiście poległ – ów tradycyjny plakat, pełen aluzji i symboli, projektowany przez gwiazdy gatunku, drukowany w tysiącach egzemplarzy, rozklejany na murach, szlachetny, typograficznie wzorcowy, malarsko bezbłędny. Dzieło słynnej przez kilka dekad polskiej szkoły plakatu.

Polityka 24.2016 (3063) z dnia 07.06.2016; Kultura; s. 90
Oryginalny tytuł tekstu: "Plakat na komórkę"
Reklama

Czytaj także

Kultura

„Zielony rycerz. Green Knight”: filmowy powrót do mitycznej Brytanii

W filmie „Zielony rycerz. Green Knight” Davida Lowery’ego oglądamy Króla Artura i jego rycerzy Okrągłego Stołu. Znowu. Co takiego tkwi w legendach arturiańskich, że współczesna kultura regularnie do nich wraca?

Marcin Zwierzchowski
27.07.2021