Kultura

„Klątwa” i kara

9. Międzynarodowy Festiwal Teatralny Dialog

materiały prasowe
Naprzód! Ale dokąd? – w temacie tegorocznej edycji Festiwalu Dialog znajdują odbicie polskie i światowe lęki, okrzyki populistów, militarystyczna propaganda, skandowanie przemierzających polskie miasta umundurowanych grup ONR.

Naprzód! Ale dokąd? – w temacie tegorocznej edycji Festiwalu Dialog znajdują odbicie polskie i światowe lęki, okrzyki populistów, militarystyczna propaganda, skandowanie przemierzających polskie miasta umundurowanych grup ONR. W programie miały być przedstawienia zadające pytania o wspólnotę, o tożsamość, zmiany i kierunki rozwoju, spektakle zagraniczne i polskie. Wśród tych ostatnich „Klątwa” w reż. Olivera Frljicia, najgłośniejsze i najważniejsze rodzime przedstawienie ostatnich miesięcy, zadające te pytania wprost. Organizatorzy festiwalu mieli w pamięci nawoływania Ministerstwa Kultury do ocenzurowania spektaklu, to że nie potępiło faszystowskich bojówek zastraszających widzów pod Teatrem Powszechnym w Warszawie, a także wstrzymało dotację dla poznańskiego Malta Festival, bo jednym z jego kuratorów był Frljić. Dlatego też, nie chcąc ryzykować utraty ministerialnych dotacji – 500 tys. zł, czyli jednej piątej budżetu – postanowiło sfinansować pokaz „Klątwy” wyłącznie z biletów. Spektakl zostanie wystawiony, tylko jeśli wszystkie miejsca zostaną wyprzedane (bilety w cenie 170–200 zł wciąż są w sprzedaży).

Szczegóły: dialogfestival.pl

9. Międzynarodowy Festiwal Teatralny Dialog – Wrocław, 14–21 października

Polityka 40.2017 (3130) z dnia 03.10.2017; Afisz. Premiery; s. 72
Oryginalny tytuł tekstu: "„Klątwa” i kara"

Czytaj także

Nauka

Skąd dramatyczne wahania liczby infekcji covid-19?

Czym tłumaczyć gwałtowny spadek raportowanych zakażeń koronawirusem? Rozmawiamy z dr. Franciszkiem Rakowskim z ICM, który modeluje przebieg pandemii od samego jej początku.

Karol Jałochowski
26.11.2020