Międzynarodowy Festiwal Teatralny Dialog
-
Kultura
Azjatyckie s(t)ymulacje, czyli Dialog – Wrocław. 11. Międzynarodowy Festiwal Teatralny
„Zaprosiliśmy artystki i artystów, którzy tworzą poruszające symulacje rzeczywistości, by nas stymulować do refleksji nad przyszłością” – tłumaczą organizatorzy.
7.10.2025 -
Kultura
Strzępka odwieszona: jedna dobra wiadomość dla polskiego teatru. I kilka złych
Wygrana warszawskiego ratusza, organizatora Teatru Dramatycznego, w sądowym sporze z wojewodą mazowieckim jest jak delikatny powiew świeżego powietrza w ciężkiej i wciąż gęstniejącej atmosferze w polskiej kulturze.
26.04.2023 -
Kultura
9. Międzynarodowy Festiwal Teatralny Dialog
Naprzód! Ale dokąd? – w temacie tegorocznej edycji Festiwalu Dialog znajdują odbicie polskie i światowe lęki, okrzyki populistów, militarystyczna propaganda, skandowanie przemierzających polskie miasta umundurowanych grup ONR.
3.10.2017 -
Kultura
Resort kultury cofa dotację festiwalowi teatralnemu. To kara za „Klątwę” w programie
Odbierając Dialogowi dotację, PiS zaprzecza własnym twierdzeniom, że w dzisiejszej Polsce nie ma cenzury oraz że za własne pieniądze można pokazywać taką sztukę. Tak działa cenzura ekonomiczna.
27.09.2017 -
Kultura
Spektakle o władzy i przemocy
Johan Simons tworzy na scenie niesamowite obrazy, na długo zapadające w pamięć. Główne tematy, które drąży, to władza i przemoc. Teraz słynny holenderski reżyser będzie gwiazdą Festiwalu Dialog – Wrocław.
8.10.2013 -
Kultura
Teatralny Dialog 2011
Szósta edycja Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Dialog – Wrocław (7–15 października) poświęcona jest „niecodziennym”.
7.10.2011 -
Archiwum Polityki
Spotkania i dialogi teatralne
10.10.2009 -
Teatr
Sztuka zniekształcania
IV Międzynar. Festiwal Teatralny. Wrocław, 10–17 X.
9.10.2007 -
Archiwum Polityki
Dybuki nasze i wasze
Czym jest dybuk? Dosłownie duszą zmarłego, która zamieszkała w ciele osoby żyjącej. A metaforycznie – to obciążenie przeszłością, poczucie winy, wyrzut sumienia.
25.10.2003 -
Archiwum Polityki
Lot nad targowiskiem
Miał to być turniej „Polska – reszta Europy” (bez konkursu i nagród): sześć najciekawszych rodzimych przedstawień i sześć wyselekcjonowanych inscenizacji z zagranicy. Konfrontacja oryginalnych poetyk, sumujących się, wedle intencji szefowej festiwalu Krystyny Meissner, w zbiorowe świadectwo witalności i dynamiki sztuki scenicznej. Z pewnością było na co popatrzeć: tak imponującego zjazdu teatralnych legend polskie widownie nie oglądały od lat. Dlaczego więc nie brakowało kwaśnych min i nosów spuszczonych na kwintę? Czy dlatego, że do czego jak do czego, ale właśnie do dialogu wielkie sławy współczesnej sceny okazały się całkiem niezdatne?
27.10.2001