Osoby czytające wydania polityki

Wiarygodność w czasach niepewności

Wypróbuj za 11,90 zł!

Subskrybuj
Teatr

Sztuka zniekształcania

IV Międzynar. Festiwal Teatralny. Wrocław, 10–17 X.

"Sztuka nie jest niczym innym, jak przesadą i zniekształceniem” – tak, za Imre Kertészem, brzmi hasło tegorocznej, czwartej edycji Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Dialog – Wrocław (10–17 października). Zaproszoną piętnastkę przedstawień – ze Stanów, Grecji, Łotwy, Irlandii, Niemiec, Rosji, Austrii, Korei, Danii, Szwecji oraz Polski – łączy odrzucenie realizmu jako jedynego narzędzia badania rzeczywistości przez teatr i poszukiwanie innych, mniej oczywistych perspektyw.

Największą ciekawość budzą autorskie – miejmy nadzieję, przewrotne i świeże – odczytania klasyki: obsypany nagrodami „Dom lalki” Ibsena legendarnej nowojorskiej grupy Mabou Mines z karłami w męskich rolach i partnerującymi im wysokimi kobietami; monachijskie „Trzy siostry” Czechowa, grane przez aktorki w maskach przedstawiających ogromne, smutne dziecięce twarze; „Rewizor” Gogola utaplany przez dramaturga i reżysera Nikołaja Koladę w błotach Uralu; rozgrywane na granicy jawy i snu „Życie jest snem” Calderóna z cenionego belgijskiego NTGent czy uwspółcześniony przez Grzegorza Jarzynę mit Medei, wystawiony w wiedeńskim Burgtheater. Do tego silna reprezentacja krajowa, m.in. „Anioły w Ameryce” Kushnera w reż. Krzysztofa Warlikowskiego z TR Warszawa.
 

Informacje: www.dialogfestival.pl

  
 

Reklama

Czytaj także

null
Kultura

Musicale na fali. Taki mało rozśpiewany z nas naród, a nie ma spektaklu bez piosenki

Nie należymy do narodów rozśpiewanych, ale w teatrze trudno dziś znaleźć spektakl bez choćby jednej piosenki. Przybywa też dobrych rodzimych musicali.

Aneta Kyzioł
18.05.2024
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną