Kultura

Wpływ streamingu

Jak Spotify zmienił świat muzyki

Amerykańskie trio Migos – oni wiedzą, jak zarabiać na streamingu muzyki. Trzeba pisać dużo, ale za to krótkich utworów. Amerykańskie trio Migos – oni wiedzą, jak zarabiać na streamingu muzyki. Trzeba pisać dużo, ale za to krótkich utworów. Andrew Toth / Getty Images
Debiutujący na giełdzie serwis Spotify definiuje dziś cyfrowy świat muzyki. Tu wszystko opisują cyfry. Jaką przyszłość całej branży można z nich wyczytać?
Taco Hemingway i Quebonafide wspólnie, jako Taconafide, nowi polscy rekordziści w liczbie odsłuchów na Spotify.materiały prasowe Taco Hemingway i Quebonafide wspólnie, jako Taconafide, nowi polscy rekordziści w liczbie odsłuchów na Spotify.

Spotify, największa muzyczna platforma streamingowa, po miesiącach spekulacji i oczekiwań wchodzi właśnie na nowojorską giełdę. Wyceniana na 23 mld dol. spółka jest największym tego typu serwisem na świecie – z prawie 160 mln użytkowników, z czego 71 mln płaci abonament. A streaming odpowiada w tej chwili za ponad 59 proc. cyfrowej sprzedaży muzyki w Stanach Zjednoczonych (wpływy z tejże w 2016 r. odpowiadały za równo połowę wszystkich przychodów z nagrywanej muzyki) i miał być zbawieniem dla przemysłu wydawniczego.

Polityka 14.2018 (3155) z dnia 03.04.2018; Kultura; s. 80
Oryginalny tytuł tekstu: "Wpływ streamingu"
Reklama

Czytaj także

Kultura

TikTok – nowa fabryka hitów

Najpierw przenieśli się tu odbiorcy, widząc w tym miejsce dla żywej muzyki. Za nimi ruszyli twórcy – ostatnio Abba. I wydawcy, wyczuwając nową fabrykę hitów. Miejsce MTV zajął TikTok.

Michał R. Wiśniewski
21.09.2021