Teatr wraca do antyku

Znam się na Erosie
Do repertuaru polskich teatrów wraca antyk. Ale w dość zaskakujący sposób.
Jacek Poniedziałek jako finałowe danie w spektaklu „Uczta” (na podstawie dzieła Platona) w reżyserii Krzysztofa Garbaczewskiego.
Magda Hueckel

Jacek Poniedziałek jako finałowe danie w spektaklu „Uczta” (na podstawie dzieła Platona) w reżyserii Krzysztofa Garbaczewskiego.

Ostatnio antyk był w polskim teatrze ważnym punktem odniesienia w czasach PRL. Szczególnie „Antygona” Sofoklesa, klasyczny dramat racji: prawo moralne i zwyczajowe kontra prawo stanowione, prawo państwa. Z bardzo polską bohaterką, która w imię wyznawanych wartości jest gotowa na śmierć. Nie brakowało spektakli aluzyjnych, ale też i tworzonych bardzo wprost. Do historii przeszła m.in. inscenizacja Andrzeja Wajdy z krakowskiego Starego Teatru z początku 1984 r., z chórem w kaskach robotników i Kreonem w ciemnych okularach Jaruzelskiego.

Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów z POLITYKI oraz wydań specjalnych otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj