Kultura

Bunt klasy ROBOTniczej

Zaangażowane gry komputerowe

Scena z gry „Detroit: Become Human”. Scena z gry „Detroit: Become Human”. materiały prasowe
Czy powinniśmy się bać sztucznej inteligencji? David Cage w „Detroit: Become Human” – wizji świata ludzi i androidów w nieodległej przyszłości – stawia to pytanie w sposób przewrotny. To kolejna na rynku protest gra.
David Cage krytykuje nie postęp technologiczny, ale rażąco nierówną dystrybucję zysków, jakie przynosi industrializacja.Stephane Grangier/Corbis/Getty Images David Cage krytykuje nie postęp technologiczny, ale rażąco nierówną dystrybucję zysków, jakie przynosi industrializacja.

To nie był pomysł na grę wideo. 7 marca 2012 r. paryskie studio Quantic Dream udostępniło w internecie kilkuminutowy film „Kara”. W zamierzeniu miał to być jedynie pokaz możliwości nowego autorskiego oprogramowania do tworzenia wirtualnych światów, pozwalającego precyzyjniej niż dotąd odtwarzać ruchy i mimikę aktorów. Nie było w „Karze” żadnych imponujących eksplozji czy snujących się mgieł dowodzących doskonałości algorytmów przeliczających efekty cząsteczkowe, nie było feerii olśniewających refleksów i realistycznej gry cieni kreowanych w czasie rzeczywistym.

Polityka 23.2018 (3163) z dnia 05.06.2018; Kultura; s. 86
Oryginalny tytuł tekstu: "Bunt klasy ROBOTniczej"
Reklama

Czytaj także

Ludzie i style

Chorwacja – co zobaczyć w drodze nad morze?

Wakacje w Chorwacji kojarzymy przede wszystkim z plażowaniem, kuchnią i zabytkami. Słusznie, ale w głębi kraju czekają na nas prawdziwe skarby natury, które po prostu trzeba zobaczyć!

Prezentacja
21.04.2021