Polski teatr pesymistyczny

Nadzieja na wiarę
Tegoroczny poznański Malta Festival odbywa się pod hasłem „Skok w wiarę”. Także w wiarę, że jeszcze nie wszystko stracone. Czy polski teatr stać na optymizm?
Aneta Groszyńska, reżyserka „Mesjaszy”, opowiada o spektaklu.
Marcin Oliva Soto

Aneta Groszyńska, reżyserka „Mesjaszy”, opowiada o spektaklu.

Wiara – kolejne ze słów, które wydają się od jakiegoś czasu przynależeć do słownika tylko jednej, prawej strony debaty publicznej, razem z patriotyzmem, ojczyzną czy narodem. W Poznaniu od 15 czerwca przez 10 dni widzowie spektakli, filmów, instalacji, uczestnicy koncertów i dyskusji przypomną sobie, jak wiele znaczeń ma to słowo i że bez niego trudno patrzeć w przyszłość bez przerażenia czy rezygnacji. Zaś twórcy spróbują odpowiedzieć na zadane przez dyrektora festiwalu Michała Merczyńskiego pytanie: „Jak sztuka mierząca się z tematami takimi, jak śmierć, wojna, fundamentalizm religijny, może nieść nadzieję?

Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów z POLITYKI oraz wydań specjalnych otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj