Kultura

Budowanie wartości

Firma w galerii, czyli jak się wypromować poprzez sztukę

BMW M3 GT2 z 2010 r. z serii BMW Art Car Collection, z karoserią pomalowaną przez Jeffa Koonsa. BMW M3 GT2 z 2010 r. z serii BMW Art Car Collection, z karoserią pomalowaną przez Jeffa Koonsa. Thomas von Salomon/BMW Art Car Collection
Na świecie już dawno odkryto, że sztuka świetnie nadaje się do kreowania wizerunku firmy lub produktu. W Polsce ta prawda przebija się bardzo powoli.
Wernisaż wystawy finałowych prac 17. edycji nagrody Artystyczna Podróż Hestii w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie.Hestia Wernisaż wystawy finałowych prac 17. edycji nagrody Artystyczna Podróż Hestii w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie.

Sztukę odnajdujemy w modzie, designie, komiksie i architekturze, co niespecjalnie dziwi, bo wszystkie te dziedziny jakoś tam ocierają się o wizualność i kreatywność. Do sztuki chętnie przyznaje się też kuchnia, łasi się do niej motoryzacja, bankowość, producenci przeróżnych dóbr i usług. Nie na darmo przekonano nas, że zakupy robimy w galeriach, a na każdym kroku mamy do czynienia ze sztuką makijażu, sztuką bielizny czy butów. Skojarzenie ze sztuką to jak akt szlachectwa.

„Nigdy wcześniej sztuka nie stanowiła tak istotnego elementu budowania strategii tożsamości marki” – zauważa Igor Gałązkiewicz w interesującej książce „Art Branding”.

Polityka 33.2018 (3173) z dnia 13.08.2018; Kultura; s. 82
Oryginalny tytuł tekstu: "Budowanie wartości"

Czytaj także

Społeczeństwo

Polska jako jedyna w Unii nie udostępnia szczepionki HPV

Szczepionka, którą od 12 lat uznaje się na świecie za wybawienie od raka szyjki macicy, w Polsce jest nadal moralnie podejrzana. Wyparowała też z naszego rynku, za co sami jesteśmy sobie winni.

Paweł Walewski
26.08.2019