Polska wizja na londyńskim biennale designu

Polska McGyverem narodów
W zestawie emocjonujących przedmiotów 100-lecia niepodległości właz do kanałów sąsiaduje ze sławojką, a Okrągły Stół z papierem toaletowym. Ta wizja przyniosła Polakom wyróżnienie na londyńskim biennale designu.
Po prawej: sławojka – przed wojną symbol poprawy naszej kultury higienicznej, z czasem symbol zacofania.
Ed Reeve

Po prawej: sławojka – przed wojną symbol poprawy naszej kultury higienicznej, z czasem symbol zacofania.

Trudno się zdecydować, czy polska wystawa, jaką pokazano na London Design Biennale, jest bardziej zaskakująca czy fascynująca, zuchwała czy prowokująca, przekorna czy niepokorna. Jedno nie ulega wątpliwości: na pewno zmusza do zajęcia stanowiska i do skonfrontowania się z zaproponowaną przez kuratorkę ekspozycji Małgorzatę Wesołowską wizją, którą najpierw wybrało profesjonalne jury spośród 18 zgłoszonych w otwartym konkursie zorganizowanym przez Instytut Adama Mickiewicza (IAM).

Nasza tegoroczna ekspozycja na londyńskiej imprezie stanowi zaskakującą fuzję trzech elementów.

Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów z POLITYKI oraz wydań specjalnych otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj