Kultura

Polska McGyverem narodów

Polska wizja na londyńskim biennale designu

Po prawej: sławojka – przed wojną symbol poprawy naszej kultury higienicznej, z czasem symbol zacofania. Po prawej: sławojka – przed wojną symbol poprawy naszej kultury higienicznej, z czasem symbol zacofania. Ed Reeve
W zestawie emocjonujących przedmiotów 100-lecia niepodległości właz do kanałów sąsiaduje ze sławojką, a Okrągły Stół z papierem toaletowym. Ta wizja przyniosła Polakom wyróżnienie na londyńskim biennale designu.
Żółte firanki w oknach, charakterystyczna dekoracja komunistycznych sklepów dla uprzywilejowanych.Ed Reeve Żółte firanki w oknach, charakterystyczna dekoracja komunistycznych sklepów dla uprzywilejowanych.

Trudno się zdecydować, czy polska wystawa, jaką pokazano na London Design Biennale, jest bardziej zaskakująca czy fascynująca, zuchwała czy prowokująca, przekorna czy niepokorna. Jedno nie ulega wątpliwości: na pewno zmusza do zajęcia stanowiska i do skonfrontowania się z zaproponowaną przez kuratorkę ekspozycji Małgorzatę Wesołowską wizją, którą najpierw wybrało profesjonalne jury spośród 18 zgłoszonych w otwartym konkursie zorganizowanym przez Instytut Adama Mickiewicza (IAM).

Nasza tegoroczna ekspozycja na londyńskiej imprezie stanowi zaskakującą fuzję trzech elementów.

Polityka 37.2018 (3177) z dnia 11.09.2018; Kultura; s. 90
Oryginalny tytuł tekstu: "Polska McGyverem narodów"

Czytaj także

Rynek

Niespotykanie niewidoczny człowiek. Minister Kościński

Tadeusz Kościński przyjął tekę ministra finansów, ale się nie cieszy. Nominacji nie zawdzięcza swoim kompetencjom, ale temu, że już w 2015 r. znalazł się w drużynie Morawieckiego. Teraz musi znaleźć pieniądze na wydatki projektowane na Nowogrodzkiej.

Joanna Solska
26.11.2019