Kultura

Muzyka wyasfaltowana

Historia polskiego hip-hopu przez pryzmat wytwórni Asfalt Records

O.S.T.R. O.S.T.R. Asfalt Records
Odkąd zaczynali tacy artyści jak Fisz, O.S.T.R. czy Łona – w jednej wytwórni płytowej – zmieniła się cała hiphopowa branża.
Taco Hemingway.Sonia Szóstak/Asfalt Records Taco Hemingway.

Próba opowiedzenia historii polskiego hip-hopu przez pryzmat jednej tylko wytwórni fonograficznej to oczywisty nonsens. Ale gdyby trzeba było to zrobić, pierwszym wyborem byłby obchodzący 20-lecie Asfalt Records Marcina „Tytusa” Grabskiego.

1998

Grabski ma 26 lat. Zamiast móc pochwalić się dyplomem ukończenia studiów prawniczych, może pokazać swoją pionierską, założoną na przełomie lat 1997–98 stronę internetową poświęconą polskiemu i zagranicznemu hip-hopowi.

Polityka 50.2018 (3190) z dnia 11.12.2018; Kultura; s. 85
Oryginalny tytuł tekstu: "Muzyka wyasfaltowana"

Czytaj także

Kultura

Wojewódzki z Matą o „Patointeligencji” i „Patoreakcji”

Mata, autor „Patointeligencji”, który właśnie opublikował nowy utwór z równie mocnym tekstem: – Społeczną rolą artysty czasami jest wystawienie się na strzał. Ja się czuję z tym dobrze, to zamieszanie czemuś służy.

Kuba Wojewódzki
03.04.2021