Przejdź do treści
Reklama
Reklama
Kultura

Najlepsze polskie filmy 2018 r.

Tomasz Kot i Joanna Kulig – wyjątkowe kreacje w wyjątkowym filmie. Tomasz Kot i Joanna Kulig – wyjątkowe kreacje w wyjątkowym filmie. Łukasz Bąk / materiały prasowe
Autorskie podsumowanie 2018 roku w polskim kinie.

1 Zimna wojna, reż. Paweł Pawlikowski.

Melodramat o uczuciach w budzącej się do życia Europie, ale i w jakimś stopniu baśniowa autobiografia reżysera opowiedziana pięknymi czarno-białymi pociągnięciami kamery. Powrót do przeszłości Pawlikowskiego okazał się przeżyciem uniwersalnym, a Joanna Kulig i Tomasz Kot stworzyli kreacje godne wszystkich nagród.

2 Kler, reż. Wojciech Smarzowski.

Terapia szokowa, której poddało się ponad pięć milionów Polaków, zaowocowała gwałtownym wstrząsem, otrzeźwieniem i reakcją części ludzi Kościoła na wypierane przez kler grzechy główne tej instytucji, w tym na budzące grozę przypadki pedofilii.

3 7 uczuć, reż. Marek Koterski.

Adaś Miauczyński analizujący na kozetce u psychoanalityka swoje chmurne, sielsko-anielskie dzieciństwo jest może nawet bardziej wzruszający niż w poprzednich filmach. Koterski z zespołem w koncertowej formie.

Polityka 51/52.2018 (3191) z dnia 18.12.2018; Afisz. Podsumowania 2018 roku; s. 110
Reklama