Kultura

Najlepsze komiksy 2018 r.

materiały prasowe
Autorskie podsumowanie 2018 roku na rynku komiksów.

1. Mariko Tamaki (scenariusz), Jillian Tamaki (rysunki), Pewnego lata, Kultura Gniewu.

Już nie dzieci, jeszcze nie nastolatki. Fascynuje je świat rzeczy wciąż zakazanych – pierwszych miłości, ukradkowych pocałunków i robienia tego, co się chce, a jednocześnie muszą zmierzyć się z problemami dorosłych. Uhonorowany nagrodą Eisnera doskonały album o dorastaniu.

2. Gosia Kulik, Ta małpa poszła do nieba, Wydawnictwo Komiksowe.

Niezwykłe studium żałoby i rozpadu rodziny wywołanego śmiercią ukochanego dziecka. Utrzymane w groteskowej konwencji, przesycone czarnym humorem, a jednocześnie bolesne i przejmujące.

3. Jason Lutes, Berlin. Miasto światła, Kultura Gniewu.

Ostatnia część epopei opisującej losy mieszkańców Berlina epoki weimarskiej. Mistrzowsko poprowadzona opowieść, do której polityczna i społeczna rzeczywistość ostatnich lat dopisała niepokojąco aktualny kontekst.

4. Brecht Evens, Pantera, Timof i cisi wspólnicy.

Ucieczka do świata wyobraźni jako sposób na odreagowanie dziecięcych traum. W ujęciu belgijskiego artysty znany temat przypomina połączenie mrocznej baśni z psychodelicznym horrorem.

5. Anna Krztoń, Weź się w garść, Wydawnictwo Komiksowe.

Rzecz o zderzeniu naiwnych wyobrażeń z szarą rzeczywistością, o rozpadzie relacji, porzuconych przyjaźniach, depresji. Ale także o tym, jak popkultura zmienia życie.

Polityka 51/52.2018 (3191) z dnia 18.12.2018; Afisz. Podsumowania 2018 roku; s. 115
Reklama

Czytaj także

Kultura

Zapomniana historia Mietka Kosza

Film Macieja Pieprzycy „Ikar. Legenda Mietka Kosza” z brawurową rolą Dawida Ogrodnika przypomina wielką postać tytułowego niewidomego pianisty. To powód, by raz jeszcze zastanowić się nad wciąż nośnym mitem artysty straceńca.

Mirosław Pęczak
19.10.2019
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną