Rok 2018 był dla Agaty Zubel szczególny. Jubileuszowy – w styczniu skończyła 40 lat. Ale też wyjątkowy, jeśli chodzi o ilość sukcesów. Od samego ich wymienienia może się zakręcić w głowie. W kwietniu na szacownych, powstałych jeszcze przed wojną, Dniach Nowej Muzyki Kameralnej w Witten w Niemczech odbyło się prawykonanie „Cleopatra’s Songs” według Szekspira z solowym udziałem kompozytorki śpiewaczki. Napisała ten utwór w ramach nagrody austriackiego Erste Bank za rok 2018; wykonany też został jesienią na prestiżowym festiwalu Wien Modern oraz na festiwalu Auksodrone w Tychach.
W sierpniu na warszawskim festiwalu Chopin i Jego Europa, w wykonaniu I, Culture Orchestra, zabrzmiał po raz pierwszy krótki, efektowny utwór orkiestrowy „Fireworks”, powtórzony nazajutrz przez ten młody międzynarodowy zespół w Berlinie i parę dni później na londyńskich Promsach. Po berlińskim wykonaniu mer miasta wręczył autorce European Composer Award 2018, przyznawaną za najciekawszą premierę festiwalu Young Euro Classic, w ramach którego odbył się koncert. A serię wykonań tego utworu uznano za Wydarzenie Roku na gali Koryfeuszy Muzyki Polskiej.
We wrześniu w Bolzano ujrzała po raz pierwszy światło dzienne forma operowa „Bildbeschreibung”. Agata Zubel pisała ją przez kilka lat dla jednego z najlepszych europejskich zespołów muzyki współczesnej – Klangforum Wien. On to właśnie, także z kompozytorką jako jedną z dwojga solistów, dokonał tej premiery, a później wykonał także na Warszawskiej Jesieni oraz w Konzerthaus w Wiedniu. I jeszcze w październiku na festiwalu w niemieckim Donaueschingen, jeszcze starszym i bardziej zasłużonym od tego w Witten, norweski zespół Cikkada dokonał prawykonania błyskotliwego Chamber Piano Concerto.