Kultura

Zła pora na sponsora

Niewygodni sponsorzy sztuki

Fotografka Nan Goldin podczas protestu przeciwko rodzinie Sacklerów, producentów niebezpiecznych opioidów i sponsorów kultury, atrium Harvard Art Museums w Cambridge, Massachusetts. Fotografka Nan Goldin podczas protestu przeciwko rodzinie Sacklerów, producentów niebezpiecznych opioidów i sponsorów kultury, atrium Harvard Art Museums w Cambridge, Massachusetts. Erin Clark/The Boston Globe / Getty Images
Wybrać dobrą reputację czy pełną kiesę? To pytanie szczególnie często zadają sobie dyrektorzy wielkich muzeów po obu stronach Atlantyku.
Happening brytyjskiej grupy aktywistów BP or not BP w centralnej rotundzie British Museumv w Londynie podczas wystawy „Jestem Assurbanipal: król świata, król Asyrii” sponsorowanej przez BP.Forum Happening brytyjskiej grupy aktywistów BP or not BP w centralnej rotundzie British Museumv w Londynie podczas wystawy „Jestem Assurbanipal: król świata, król Asyrii” sponsorowanej przez BP.

Ciągle jeszcze toczy się batalia o zwrot zagrabionych artefaktów z krajów Azji i Afryki, które zdobią wiele europejskich i amerykańskich muzeów (o problemie pisaliśmy w POLITYCE 4), a już szefowie największych instytucji kultury mają nowy ból głowy wynikający ze społecznej presji, by nie przyjmować donacji od firm, które są na bakier z etyką. Temat był już w minionych dekadach przerabiany za sprawą hojnego wsparcia ze strony koncernów tytoniowych, zbrojeniowych czy spirytusowych.

Polityka 30.2019 (3220) z dnia 23.07.2019; Kultura; s. 80
Oryginalny tytuł tekstu: "Zła pora na sponsora"

Czytaj także

Nauka

Psi umysł

Nie my udomowiliśmy psy. One zrobiły to same i dzięki temu, pod pewnymi względami, stały się bystrzejsze od szympansów.

Marcin Rotkiewicz
01.06.2020