Kultura

Groza tłumu

Polityczne gry wideo

Scena z gry „We. The Revolution”. Mamy tu odniesienia do kluczowych procesów zachodzących w dzisiejszej Polsce. Scena z gry „We. The Revolution”. Mamy tu odniesienia do kluczowych procesów zachodzących w dzisiejszej Polsce. materiały prasowe
Gry wideo od dawna są narzędziem walki o rząd dusz. Coraz bardziej świadomi tego są także polscy twórcy. I wchodzą do gry.
„Invisible Fist” – gra błyskotliwie i dowcipnie krytykująca drapieżny kapitalizm.materiały prasowe „Invisible Fist” – gra błyskotliwie i dowcipnie krytykująca drapieżny kapitalizm.

Zgodnie z układem piramidy nienawiści według Gordona Allporta horror przemocy społecznej zaczyna się od języka komunikacji. Kolejne kroki to unikanie i izolowanie napiętnowanych, dyskryminacja, przemoc, w końcu eksterminacja. Po wydarzeniach w Białymstoku wiemy, że od ostatecznego dramatu dzieli nas tylko krok. Brutalnie atakowani uczestnicy marszu równości relacjonowali, że czuli się tak, jakby zaraz miało dojść do pogromu.

Winne są temu w dużej mierze obecne władze, oportunistycznie zezwalające na narrację faszystowską.

Polityka 32.2019 (3222) z dnia 06.08.2019; Kultura; s. 88
Oryginalny tytuł tekstu: "Groza tłumu"

Czytaj także

Społeczeństwo

Służba zdrowia nie taka publiczna. Leczymy się za własne

Przeciętna polska rodzina wydała w ostatnim miesiącu z własnej kieszeni na leczenie aż 557 zł. Z odpłatnej pomocy lekarskiej nie skorzystało w tym czasie tylko mniej niż co trzecie gospodarstwo domowe.

Joanna Solska
25.02.2020