Kultura

Egranizacje polskiej prozy

Jak z książki zrobić grę

Akcja gry na podstawie cyberpunkowych powieści Marcina Przybyłka z cyklu „Gamedec” umiejscowiona jest w XXII-wiecznej Warszawie i światach wirtualnych. Akcja gry na podstawie cyberpunkowych powieści Marcina Przybyłka z cyklu „Gamedec” umiejscowiona jest w XXII-wiecznej Warszawie i światach wirtualnych. materiały prasowe
Opowieści Potockiego, Lema, Piekary i Przybyłka doczekają się interaktywnych wariacji. Szykuje się fala polskich gier wideo odwołujących się do rodzimej literatury.
Screen z gry opartej na powieści Jana Potockiego.materiały prasowe Screen z gry opartej na powieści Jana Potockiego.

Gigantyczny światowy sukces gry studia CD Projekt RED „Wiedźmin 3: Dziki Gon” (ponad 40 mln sprzedanych kopii całej serii – z czego ponad połowę stanowi „Dziki Gon”) dużo zmienił. Także podejście polskich twórców gier do literatury. Nie ulega wątpliwości, że interaktywny „Wiedźmin 3”, uznawany za jedną z najlepszych gier w historii, jest tytułem wybitnym. Ale równie oczywiste jest to, że chociaż opowiada osobną historię, to proza Andrzeja Sapkowskiego w dużej mierze wpłynęła na atrakcyjność przygody.

Polityka 47.2019 (3237) z dnia 19.11.2019; Kultura; s. 90
Oryginalny tytuł tekstu: "Egranizacje polskiej prozy"

Czytaj także

Ja My Oni

Uroda przynosi w życiu profity. Ale nie jest źródłem szczęścia

Już trzymiesięczne niemowlęta przyglądają się ładnym twarzom istotnie dłużej niż nieładnym. I niezależnie od wieku, płci i rasy pochylającej się nad nimi osoby.

Grzegorz Gustaw
26.11.2019