Autorskie podsumowanie 2019 roku na rynku gier.
1. Death Stranding, Kojima Productions.
Hideo Kojima o przyszłości, w której zdziesiątkowana ludzkość stawia czoło wyzwaniom większym niż śmierć. Intrygująca wizja, niezwykła lekcja empatii i współpracy.
2. Days Gone, Bend Studio.
Brutalny świat po apokalipsie kontra dwaj swobodni jeźdźcy na motorach, dla których przyjaźń i lojalność są powodem, by walczyć o kolejny dzień. Brawa za zaskakująco przekonujące (nie)realia, relacje bohaterów, spójność rozgrywki z narracją.
3. Disco Elysium, ZA/UM.
Podstarzały detektyw prowadzi śledztwo, czyli jak karelsko-estoński artysta Robert Kurvitz balansuje na pograniczu gry RPG, eseju filozoficznego, rozprawki społeczno-politycznej i animowanej powieści interaktywnej.
Polityka
51.2019
(3241) z dnia 17.12.2019;
Afisz. Podsumowania 2019 roku;
s. 125
Oryginalny tytuł tekstu: "Gry"