Kultura

Szczęśliwa pułapka

Kadry Weroniki Gęsickiej

Praca ze stworzonego w 2017 r. cyklu „Traces”. Praca ze stworzonego w 2017 r. cyklu „Traces”. Weronika Gęsicka
Na pierwszy rzut oka widzimy beztroską scenę i dopiero gdy się przedrzemy przez tę warstwę lukru, zaczynamy dostrzegać coś innego – mówi Weronika Gęsicka, laureatka Paszportu POLITYKI za 2019 r. w dziedzinie sztuk wizualnych.
Weronika GęsickaLeszek Zych/Polityka Weronika Gęsicka

PIOTR SARZYŃSKI: – Często robi pani zdjęcia?
WERONIKA GĘSICKA: – Szczerze mówiąc, nieczęsto mi się zdarza brać aparat fotograficzny do ręki. Jeżeli już się decyduję na projekt z wykorzystaniem własnych zdjęć, to wszystko zaczyna się od przygotowania szkiców, stworzenia scenografii czy obiektów, które później fotografuję. Naciśnięcie spustu migawki to już ostatni i chyba najmniej zajmujący etap pracy.

Mówi pani o tzw. zdjęciach aranżowanych. A ja myślałem o spontanicznych: jakieś selfie, ciekawy plener czy kadr miejski.

Polityka 6.2020 (3247) z dnia 04.02.2020; Kultura; s. 76
Oryginalny tytuł tekstu: "Szczęśliwa pułapka"

Czytaj także

Rynek

Nie chcą naszego mięsa

Dla zdobycia głosów drobnych rolników rząd nie waha się ryzykować zdrowia polskich konsumentów, a także załamania eksportu polskiej żywności.

Joanna Solska
29.01.2020