Kultura

Kraków pamięta

Recenzja wystawy: „Krzysztof Penderecki. Partytura i ogród. Muzyka wobec obrazu, obraz wobec muzyki”

Marcin Maciejowski, „Krzysztof Penderecki (Wszystko jest w głowie)”, 2012 r. Marcin Maciejowski, „Krzysztof Penderecki (Wszystko jest w głowie)”, 2012 r. Zbiory Elżbieta Penderecka
W tymczasowej siedzibie remontowanego właśnie krakowskiego Bunkra Sztuki w miesiącach wiosennych i letnich pokazywana będzie nietypowa wystawa.

W tymczasowej siedzibie remontowanego właśnie krakowskiego Bunkra Sztuki w miesiącach wiosennych i letnich pokazywana będzie nietypowa wystawa. Miała towarzyszyć majowym uroczystościom pogrzebowym w Panteonie Narodowym, które zostały odwołane, wystawa jednak się odbędzie. Jej centrum stanowi film „Partytura i ogród” zrealizowany przez dyrektorkę galerii Marię Annę Potocką, nakręcony w Lusławicach, gdzie kompozytor, oprowadzając po swoim ogrodzie, opowiada o wspólnych zasadach budowania ogrodu i tworzenia muzyki.

Krzysztof Penderecki. Partytura i ogród. Muzyka wobec obrazu, obraz wobec muzyki, Bunkier Sztuki w Krakowie, Piwnice Pałacu Potockich, do 26 września

Polityka 19.2021 (3311) z dnia 04.05.2021; Afisz. Premiery; s. 73
Oryginalny tytuł tekstu: "Kraków pamięta"
Reklama

Czytaj także

Kultura

Rafał Wojaczek pod gwiazdą rozpaczną

Swego czasu stał się idolem i do dziś rozbudza namiętności wśród czytelników. Spośród wielu młodo zmarłych literackich straceńców i nadwrażliwców może jeszcze Halina Poświatowska wywołuje czytelnicze emocje. Blednie za to mit Edwarda Stachury, mało kto wraca do wierszy Andrzeja Bursy czy prozy Marka Hłaski. Dlaczego jedne literackie legendy trwają, inne zdają się rozwiewać?

Mirosław Pęczak
08.12.2001