Polityka. Dajemy pełny obraz.

Czytaj, słuchaj, odkrywaj świat!

Subskrybuj
Kultura

Patobogactwo

„Sukcesja”: nowy sezon satyry na bogaczy

Kadr z serialu „Sukcesja”. Kadr z serialu „Sukcesja”. HBO
Za „Sukcesją”, najbardziej wyczekiwanym serialem roku, stoi Jesse Armstrong. Zamienił mdłe telenowele o bogaczach w zjadliwą i opowiadaną kwiecistym językiem satyrę o nich.
Jesse Armstrong lubi cytować Marksa: ludzie mogą kształtować własną historię, ale nie okoliczności, w których ona się dzieje, te są im narzucone.Shutterstock Jesse Armstrong lubi cytować Marksa: ludzie mogą kształtować własną historię, ale nie okoliczności, w których ona się dzieje, te są im narzucone.

Akcja opóźnionego o rok trzeciego sezonu hitu HBO rozpoczyna się bezpośrednio po wydarzeniach z finału poprzedniego, gdy Kendall Roy (Jeremy Strong), wyznaczony przez ojca do roli kozła ofiarnego w procesie o łamanie praw człowieka przez rodzinny moloch medialny Waystar Royco, na zdradę odpowiada zdradą. Przy okazji próbuje po raz kolejny udowodnić ojcu i sobie, że nie jest mięczakiem, potrafi być jak on – killerem. To rozpętuje wojnę domową, w której każdy z bohaterów próbuje ugrać dla siebie jak najwięcej, nikt nikomu nie ufa, a jednocześnie wszyscy razem i oddzielnie muszą bronić firmy przed perspektywą wrogiego przejęcia przez graczy równie cynicznych jak familia Royów.

Polityka 43.2021 (3335) z dnia 19.10.2021; Kultura; s. 88
Oryginalny tytuł tekstu: "Patobogactwo"
Reklama

Czytaj także

Historia

Od SB do NATO i UE

Książka amerykańskiego dziennikarza Johna Pomfreta pokazuje, jak po 1989 r. solidarnościowe władze z pomocą byłych szpiegów SB otworzyły nam drzwi na Zachód.

Grzegorz Rzeczkowski
17.01.2022