Piszemy o wszystkim, co ważne

Codziennie coś nowego. Bądź w centrum wydarzeń.

Subskrybuj
Kultura

Rozbijanie szklanego sufitu

Oscary 2022, czyli rozbijanie szklanego sufitu. Kto wygra, kto przegra?

W tym sezonie dopiero nowy Bond i „Diuna” rozruszały rynek filmowy. W tym sezonie dopiero nowy Bond i „Diuna” rozruszały rynek filmowy. BEW
94. Oscary mogą się okazać szczęśliwe dla Polaków, tymczasem przed niedzielną galą największe emocje budzą nie filmy, tylko nierówne traktowanie nominowanych.
„Drive My Car”materiały prasowe „Drive My Car”

Kością niezgody jest spadająca oglądalność flagowego programu stacji ABC prezentującego na żywo ceremonię wręczenia najważniejszych nagród filmowych na świecie. Do niedawna przynosił spore zyski. W rekordowym 2014 r. galę obejrzało 43,7 mln Amerykanów. Potem było tylko gorzej. Ubiegłoroczną galę oscarową śledziło zaledwie 10,4 mln – najmniej, odkąd telewizja je transmituje. Tak szybki odpływ widzów w niespełna dekadę oznacza katastrofę zarówno dla właścicieli stacji, posiadających prawa do nadawania widowiska do setnej edycji, jak i dla Akademii, która czerpie dodatkowe korzyści ze sprzedaży telewizyjnych reklam.

Polityka 13.2022 (3356) z dnia 22.03.2022; Kultura; s. 74
Oryginalny tytuł tekstu: "Rozbijanie szklanego sufitu"
Reklama
Ilustracja. Osoby czytające Politykę na różnych nośnikach.

Dołącz do nas!

Będziesz mógł czytać wszystkie teksty autorów „Polityki”.

Dołączam

Jesteś już prenumeratorem?

Zaloguj się >