Miej własną politykę.

Pierwszy miesiąc prenumeraty tylko 9,90 zł!

Subskrybuj
Kultura

Magia i apokalipsa

Cannes: magia i apokalipsa. Wielu spodziewało się innego werdyktu

Ruben Östlund Ruben Östlund David Boyer/Abacapress.com / EAST NEWS
Złota Palma przyznana po raz drugi Szwedowi Rubenowi Östlundowi to ukłon w stronę kina radykalnie prowokacyjnego. Jerzy Skolimowski wyróżniony Nagrodą Jury idealnie wpisał się w ten trend.
Jerzy SkolimowskiGuillaume Horcajuelo/EPA/PAP Jerzy Skolimowski

Wielu spodziewało się innego werdyktu, skoro jednak poczucie niestabilności na świecie rośnie, sztuka powinna to w jakiś sposób wyrażać, porządkować, skłaniać do myślenia. To oferuje zwycięski film, serwując gargantuiczną satyrę na zgniły kapitalizm, podziały klasowe, show-biznes. W „Triangle of Sadness” (Trójkącie smutku) historia kręci się wokół kasy w środowisku na tyle bogatych ludzi, że akurat ta kwestia nie powinna stanowić tam problemu. A jednak nadmiar szkodzi. Rosyjscy oligarchowie, zachodni przemysłowcy, modele i influencerki, zarabiający krocie na nicnierobieniu, nagle pragną równości.

Polityka 23.2022 (3366) z dnia 31.05.2022; Kultura; s. 84
Oryginalny tytuł tekstu: "Magia i apokalipsa"
Reklama
Ilustracja. Osoby czytające Politykę na różnych nośnikach.

Dołącz do nas!

Będziesz mógł czytać wszystkie teksty autorów „Polityki”.

Subskrybuję

Jesteś już prenumeratorem?

Zaloguj się >