Polski dramat katastroficzny, thriller trzymający w napięciu, inteligentna satyra. I brawurowe zabawy schematami. Autorskie podsumowanie 2022 roku na rynku seriali.
1. Wielka woda, Netflix.
Powódź stulecia na Dolnym Śląsku jako papierek lakmusowy dla instytucji i relacji międzyludzkich oraz lustro dla współczesnej Polski. Pierwszy rodzimy dramat katastroficzny okazał się świetnym serialem obyczajowym, masowo oglądanym także za granicą.
2. Rozdzielenie, Apple TV+.
Serial o rozdzieleniu to połączenie inteligentnej satyry na korporacyjny kapitalizm, poruszającej opowieści o żałobie i samotności z trzymającym w napięciu thrillerem. Plus gwiazdorska obsada.
3. Minuta ciszy, Canal+.
Rekonstrukcje fałszywej historii, ukrywanie i wypieranie prawdziwych zdarzeń, pulsująca frustracja, rosnące napięcie... Rodzima, osadzona we wschodniej Polsce, wersja „Fargo” to świetny portret kraju i perła tragikomedii.
Polityka
52.2022
(3395) z dnia 19.12.2022;
Afisz. Autorskie podsumowania 2022 roku;
s. 96
Oryginalny tytuł tekstu: "Seriale"