Sceny rozgrywające się w Ukrainie są mocnym kontrapunktem dla sielskiej scenerii Mazur i wątków komediowych.
Zakończona właśnie serialowa trylogia „Rojst” to świetny dramat i kryminał, z portretem zmieniającej się Polski w tle. Przy okazji dużo mówi o sukcesie współczesnego rynku streamingowego i jego polskim problemie.
Dlaczego olimpijska forma nie przełożyła się na późniejszy kształt futbolowej reprezentacji i jak opowiadać o Polsce poprzez przyglądanie się osiągnięciom sportowców. O tym rozmawiamy przy okazji premiery serialu „1992: Wielka gra”.
Serial krąży między abstrakcją a oczywistością. Prawdziwi dyktatorzy byli i są straszniejsi.
Tyrania nie polega na darciu się, to byłoby nieznośnie oczywiste – mówi Kate Winslet, grająca główną rolę w komediowym serialu „Reżim” pokazywanym przez HBO Max.
Po dramatycznym wypadku na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej szwedzka astronautka Jo Ericsson (Noomi Rapace) nadludzkim wysiłkiem zdołała wrócić na Ziemię.
Akcja rozwija się wolno, tamowana przez posępne wizje Lorny, których nie powstydziłby się Edgar Allan Poe.
Produkcji nie pomaga to, że aktorzy mówią po angielsku z francuskim akcentem, a 38-letniego Diora gra 54-latek.
Serialowy „Pan i pani Smith” to połączenie filmów o Bondzie i dram małżeńskich spod znaku Bergmana.
Często myślimy, że w PRL względy finansowe nie miały znaczenia. Nieprawda. Sukces „40-latka” sprawił, że młodzi reżyserzy z zespołu „X” mogli realizować swoje pomysły – mówi Rafał Dajbor, autor nowej książki o tym popularnym polskim serialu.