1. Elden Ring, FromSoftware.
Hidetaka Miyazaki znów stworzył portal do świata z pogranicza maligny i snu, tym razem jednak pozwolił przybyszom na swobodną włóczęgę. Oszałamiające rozmachem wizji i kaskadą doznań doświadczenie.
2. Horizon II: Forbidden West, Guerilla Games.
Kontynuacja przygód Aloy, uzbrojonej w łuk i włócznię genetycznej kopii naukowczyni z czasów przed upadkiem cywilizacji. Nowy punkt odniesienia pod względem prowadzenia narracji wśród gier pozwalających na swobodną eksplorację poza głównym szlakiem fabuły.
3. „God of War: Ragnarök”, Santa Monica Studio.
Kratos z synem Atreusem dalej przemierzają krainy Północy, mając za wroga samego Odyna. Widowiskowy, profesjonalnie wyreżyserowany spektakl godzący brutalność świata z łatwymi do zrozumienia motywami, którymi kierują się protagoniści – mimo boskiego rodowodu, bardzo ludzcy w swoich lękach i reakcjach.