Madonna performance’u
Recenzja filmu: "Marina Abramović. Artystka jest obecna", reż. Matthew Akers
2 października 2012
Obsesją Mariny Abramović, światowej sławy artystki body artu i performance’u, jest badanie granic świadomości własnego ciała.
Poprzez zadawanie sobie bólu, podpalanie, duszenie, biczowanie, samookaleczenie lub też prowokowanie do sadystycznych zachowań uczestników organizowanych przez nią happeningów, Abramović stara się zakwestionować tradycyjną relację z publicznością. Radykalizm jej działania budzi sprzeciw, opór, jednocześnie przyciąga i fascynuje. Od blisko pół wieku trwają dyskusje, czy warto nazywać to sztuką, czy raczej mamy do czynienia z bezwstydnym, obłąkańczym ekshibicjonizmem.
Polityka
40.2012
(2877) z dnia 03.10.2012;
Afisz. Premiery;
s. 66
Oryginalny tytuł tekstu: "Madonna performance’u"