Przejdź do treści
Reklama
Reklama
Film

Gra pozorów

Recenzja filmu: „Tom”, reż. Xavier Dolan

Od lewej: Pierre-Yves Cardinal, Lise Roy i Xavier Dolan (jako tytułowy Tom). Od lewej: Pierre-Yves Cardinal, Lise Roy i Xavier Dolan (jako tytułowy Tom). Spectator / materiały prasowe
Mimo dramaturgicznej niedoskonałości film warto obejrzeć choćby dlatego, by obserwować dynamiczny rozwój reżysera.

Warto powtórzyć, że trzy filmy fabularne, nakręcone w błyskawicznym tempie przez młodziutkiego Xaviera Dolana („Zabiłem moją matkę”, „Wyśnione miłości”, „Na zawsze Laurence”), stanowią namacalny dowód pojawienia się w kinie autorskim niezwykłego nowego talentu. Kolejny, tym razem zrealizowany w wiejskich plenerach, thriller psychologiczny „Tom” klasą i poziomem artystycznym dorównuje poprzednim dokonaniom 25-latka z Kanady, emocjonalnie jednak wrażenia nie robi. (...)

 

Tom, reż. Xavier Dolan, prod. Kanada, Francja, 95 min

Polityka 21.2014 (2959) z dnia 20.05.2014; Afisz. Premiery; s. 73
Oryginalny tytuł tekstu: "Gra pozorów"
Reklama