Przejdź do treści
Reklama
Reklama
Film

Zbrodnie z miłości

Recenzja filmu: „Czarny węgiel, kruchy lód”, reż. Diao Yi’nan

Lun Mei Gwei jako chińska femme fatale Lun Mei Gwei jako chińska femme fatale Aurora Films / materiały prasowe
Chińskie kryminały nieczęsto docierają na nasze ekrany. Krwawe gangsterskie porachunki z elementami sztuk walki opatrzyły się i spowszedniały.

Chińskie kryminały nieczęsto docierają na nasze ekrany. Krwawe gangsterskie porachunki z elementami sztuk walki opatrzyły się i spowszedniały. „Czarny węgiel, kruchy lód” (zwycięzca ubiegłorocznego festiwalu w Berlinie) to zupełnie inna liga. Przypomina gęste psychologicznie skandynawskie kino noir z zaskakującymi relacjami. Misterna, trójpoziomowa intryga, osadzona na zaśnieżonej prowincji w środowisku pracowników kopalni, osnuta jest wokół ślimaczącego się śledztwa w sprawie makabrycznych zbrodni. Co kilka lat znajdowane są na hałdach pokrojone i zapakowane w plastikowe siatki szczątki mężczyzn. Dochodzenie prowadzi policjant, typ chandlerowskiego pechowca z wyrzutami sumienia za przypadkową strzelaninę, w wyniku której zginęło jego dwóch kolegów.

Czarny węgiel, kruchy lód, reż. Diao Yi’nan, prod. Chiny, 106 min

Polityka 4.2015 (2993) z dnia 20.01.2015; Afisz. Premiery; s. 68
Oryginalny tytuł tekstu: "Zbrodnie z miłości"
Reklama