Przejdź do treści
Reklama
Reklama
Film

Serce matki

Recenzja filmu: „Trzy billboardy za Ebbing, Missouri”, reż. Martin McDonagh

Matka (Frances McDormand) i szeryf (Woody Harrelson) Matka (Frances McDormand) i szeryf (Woody Harrelson) Imperial-Cinepix
Dramat o kulturze gwałtu i brutalności w policji połączony z krwawą czarną komedią.

Tytułowe billboardy na obrzeżach Ebbing głoszą kolejno: „Nadal żadnych zatrzymanych?”, „Dlaczego szeryfie Willoughby?” i „Zgwałcona, kiedy umierała”. Opłaciła je Mildred Hayes (Frances McDormand), matka zamordowanej dziewczyny, w proteście przeciw brakowi postępów w śledztwie. Od pogrzebu spalonego ciała minęło dziewięć miesięcy, a policja, zajęta, jak uważa Mildred, torturowaniem zatrzymanych czarnoskórych, wciąż nie wykryła sprawców. Bólu matki i jej potrzeby odwetu na lokalnej policji nie łagodzi nawet informacja, że szeryf Willoughby (Woody Harrelson), którego nierozwiązane śledztwo również frustruje, jest w ostatnim stadium raka. Billboardy kłują w oczy i pociągają za sobą całą serię zdarzeń, często bardzo okrutnych.

Trzy billboardy za Ebbing, Missouri (Three Billboards Outside Ebbing, Missouri), reż. Martin McDonagh, prod. Wielka Brytania, USA, 115 min

Polityka 5.2018 (3146) z dnia 30.01.2018; Afisz. Premiery; s. 78
Oryginalny tytuł tekstu: "Serce matki"
Reklama