Te kwity, tak zwane Panama Papers, ujawniły, w jaki sposób przestępcy i bogaci ludzie na całym świecie unikają płacenia podatków, chroniąc swoje majątki. Sprawę, która jest bardzo skomplikowana, Jake Bernstein opisał w książce reporterskiej „Secrecy World”, a teraz Steven Soderbergh na jej podstawie nakręcił film. „Pralnia” rozpoczyna się fascynującym ujęciem: prawnicy piorący brudne pieniądze, grani przez Antonio Banderasa i Gary’ego Oldmana, idą po pustyni i tłumaczą historię systemu bankowego, pijąc przy tym martini i rozdając dolary ludziom pierwotnym. Dalej „Pralnia” okazuje się serią lepszych i gorszych fikcyjnych historyjek, sensacyjnych bądź komediowych, w których powraca m.in. Ellen (Meryl Streep), wdowa próbująca wyśledzić przestępstwa obu prawników. Przed premierą Mark Kennedy z Associated Press kwestionował, czy Soderbergh jest właściwą osobą do opowiedzenia tej historii. Nie bez przyczyny: reżyser „Pralni” przyznał, że sam też wcześniej ukrywał swój majątek w fikcyjnych amerykańskich firmach.
Pralnia (The Laundromat), reż. Steven Soderbergh, Netflix, 95 min