Film

Malarz i złodziej

Recenzja filmu: „Obraz pożądania”, reż. Giuseppe Capotondi

„Obraz pożądania”, reż. Giuseppe Capotondi „Obraz pożądania”, reż. Giuseppe Capotondi Best Film
Jak przystało na film, którego akcja toczy się w świecie sztuki, „Obraz pożądania” przykuwa wzrok elegancją kadrów, posągową obecnością aktorów, hipnotyzującą magią okolic Lago di Como.

Jak przystało na film, którego akcja toczy się w świecie sztuki, „Obraz pożądania” przykuwa wzrok elegancją kadrów, posągową obecnością aktorów, hipnotyzującą magią okolic Lago di Como. Urok to jednak zwodniczy, bowiem motywacje bohaterów dalekie są od piękna. James Figueras (Claes Bang), krytyk sztuki i niespełniony artysta, dostaje rzadką szansę zrobienia wywiadu z malarzem Jerome’em Debneyem (Donald Sutherland), od lat ukrywającym się przed światem. Jedzie do jego włoskiej posiadłości ze swoją kochanką Berenice (Elizabeth Debicki), ukrywając, że jego wizyta ma w rzeczywistości inny cel: kradzież najnowszego obrazu Debneya. 

Obraz pożądania (The Burnt Orange Heresy), reż. Giuseppe Capotondi, prod. USA, Włochy, 98 min

Polityka 44.2020 (3285) z dnia 27.10.2020; Afisz. Premiery; s. 71
Oryginalny tytuł tekstu: "Malarz i złodziej"
Reklama

Czytaj także

Fotoreportaże

Urok małych liczb. Najlepsze polskie apartamentowce

Zamiast balkonów na długość stopy i niedoświetlonych parapetów są szerokie tarasy i wielkie okna, zamiast anonimowości – przestrzenie, które sprzyjają spotkaniom z sąsiadami. Najlepsze polskie apartamentowce mają mało mieszkań, wyjątkową architekturę i położenie. Niestety, kameralne wciąż znaczy rzadkie i ekskluzywne.

Marta Polny
28.09.2021