Film

Targowisko próżności

Recenzja filmu: „Sweat”, reż. Magnus von Horn

„Sweat”, reż. Magnus von Horn „Sweat”, reż. Magnus von Horn Gutek Film
Gdzie przebiega granica wyobraźni i emocjonalnego kłamstwa?

Na festiwalu w Gdyni dramat psychologiczny „Sweat” o internetowej celebrytce, trenerce fitness i instagramowej influencerce genialnie zagranej przez Magdalenę Koleśnik dostał najwięcej, bo aż sześć nagród. Film docenili również selekcjonerzy Cannes, umieszczając go w swoim programie, co mówi wiele o potencjale artystycznym projektu (niestety, impreza została w ubiegłym roku odwołana). „Sweat” jest wstrząsającym moralitetem, dla którego najlepszym punktem odniesienia wydają się budzące sumienie filmy braci Dardenne. Von Horn pyta o cenę sukcesu młodej dziewczyny, która zbudowała wokół siebie perfekcyjny świat i uwierzyła w jego realność.

Sweat, reż. Magnus von Horn, prod. Polska, Szwecja, 100 min

Polityka 25.2021 (3317) z dnia 15.06.2021; Afisz. Premiery; s. 70
Oryginalny tytuł tekstu: "Targowisko próżności"
Reklama

Czytaj także

Kultura

„Zielony rycerz. Green Knight”: filmowy powrót do mitycznej Brytanii

W filmie „Zielony rycerz. Green Knight” Davida Lowery’ego oglądamy Króla Artura i jego rycerzy Okrągłego Stołu. Znowu. Co takiego tkwi w legendach arturiańskich, że współczesna kultura regularnie do nich wraca?

Marcin Zwierzchowski
27.07.2021