Osoby czytające wydania polityki

„Polityka”. Największy tygodnik w Polsce.

Wiarygodność w czasach niepewności.

Subskrybuj z rabatem
Film

Dom i praca

Recenzja serialu: „Rozdzielenie”, scen. Dan Erickson

„Rozdzielenie”, scen. Dan Erickson „Rozdzielenie”, scen. Dan Erickson Apple TV
To satyra na korporacyjny kapitalizm, tym mocniejsza, że rozgrywana na serio, bez mrugania okiem.

A gdyby zalecaną przez poradniki zasadę „work-life balance” – równowagi między pracą i życiem osobistym – zastosować z naukową precyzją i konsekwencją? Takie rozwiązanie oferuje swoim pracownikom korporacja Lumon Industries w „Rozdzieleniu”, thrillerze obyczajowym w stylu „Czarnego lustra”. Jak to wygląda w praktyce, poznajemy na przykładzie nowej w dziale rafinacji metadanych, Helly (Britt Lower), która budzi się na stole w sali konferencyjnej, a następnie jest poddawana testowi. Zalicza go celująco, gdyż nie potrafi odpowiedzieć na podstawowe pytania: jak się nazywa czy skąd pochodzi. To oznacza, że operacja rozdzielenia jej prywatnej jaźni od tej biurowej powiodła się i odtąd Helly prywatna nie będzie wiedziała nic o Helly biurowej i vice versa.

Rozdzielenie, (Severance), scen. Dan Erickson, Apple TV+, 9 odc.

Polityka 10.2022 (3353) z dnia 01.03.2022; Afisz. Premiery; s. 69
Oryginalny tytuł tekstu: "Dom i praca"
Reklama