Miej własną politykę.

Pierwszy miesiąc prenumeraty tylko 9,90 zł!

Subskrybuj
Film

(Nie)winny

Recenzja serialu: „Schody”, scen. Antonio Campos

„Schody”, reż. Antonio Campos „Schody”, reż. Antonio Campos HBO Max
Po obejrzeniu pięciu z ośmiu odcinków zostaje się z poczuciem ciekawej i wciągającej, ale nadmiernie rozciągniętej historii.

Kolejne, tym razem fabularne podejście do sprawy śmierci Kathleen Peterson, dyrektorki w firmie telekomunikacyjnej, której zakrwawione ciało znaleziono w grudniu 2001 r. u podnóża schodów w posiadłości w Durham w Karolinie Północnej. O zabójstwo został oskarżony jej mąż, Michael Peterson, powieściopisarz i kandydat w wyborach do rady miasta. Proces śledziły nie tylko amerykańskie media, ale także francuscy dokumentaliści (powstał 13-odcinkowy serial dokumentalny Netflixa). Ten nowy, fabularny serial w gwiazdorskiej obsadzie (Colin Firth, Toni Collette, Sophie Turner, Patrick Schwarzenegger, Juliette Binoche) relacjonuje proces, pokazuje różne wersje wydarzeń z feralnej nocy i życie bohaterów przed i po tragedii, a także pracę ekipy dokumentalistów, której efekty stanowiły podstawę scenariusza.

Schody (The Staircase), twórca: Antonio Campos, 8 odc., HBO Max

Polityka 21.2022 (3364) z dnia 17.05.2022; Afisz. Premiery; s. 72
Oryginalny tytuł tekstu: "(Nie)winny"
Reklama
Ilustracja. Osoby czytające Politykę na różnych nośnikach.

Dołącz do nas!

Będziesz mógł czytać wszystkie teksty autorów „Polityki”.

Subskrybuję

Jesteś już prenumeratorem?

Zaloguj się >