Miej własną politykę.

Pierwszy miesiąc prenumeraty w okazyjnej cenie!

Subskrybuj
Film

Czerwona walizka

Recenzja serialu: „Kleo”, scen. Hanno Hackfort, Bob Konrad, Richard Kropf

„Kleo”, scen. Hanno Hackfort, Bob Konrad, Richard Kropf „Kleo”, scen. Hanno Hackfort, Bob Konrad, Richard Kropf Netflix
W sam raz dla szukających wytchnienia od niedającej nam spokoju rzeczywistości.

Niemiecka produkcja Netflixa osadzona w Berlinie epoki Honeckera i tuż po zburzeniu muru, pod względem stylistycznym przypomina nasz niedawny hit „Najmro. Kocha, kradnie, szanuje” w reż. Mateusza Rakowicza. Podobnie kampowo podkręcona estetyka – odpowiednio PRL i NRD w technikolorze, podobny wdzięk i brawura, z jaką oba dzieła bawią się schematami kina akcji. A u Niemców dodatkowo wątki polityczne, bo główną bohaterką jest agentka specjalna Stasi – dumna czekistka, cała zaś akcja toczy się wokół czerwonej walizki z dokumentami, od których „zależy los świata”.

Polityka 36.2022 (3379) z dnia 30.08.2022; Afisz. Premiery; s. 81
Oryginalny tytuł tekstu: "Czerwona walizka"
Reklama
Ilustracja. Osoby czytające Politykę na różnych nośnikach.

Dołącz do nas!

Będziesz mógł czytać wszystkie teksty autorów „Polityki”.

Subskrybuję

Jesteś już prenumeratorem?

Zaloguj się >