Gry

Błąd na wejściu

Recenzja gry: „Warsaw”

materiały prasowe
Może nie należało tej walki zaczynać.

Być może jest jeszcze za wcześnie na gry o powstaniu warszawskim – ranę zbyt świeżą i głęboką, abyśmy byli zdolni tolerować parafrazy i język, w którym zdają się wybrzmiewać fałszywe tony. Najpewniej nie są na to odpowiedzią typowe dla gier wideo mechanizmy narracyjne: mikrozwycięstwa, dzięki którym zbliżamy się do celu. „Warsaw” opiera się na potyczkach powstańców z okupantem, które musimy wygrać, co stoi w schizofrenicznym konflikcie z przesądzonym finałem owej historii. Współczuję autorom, którzy na etapie projektowania musieli rozplątać niejeden gordyjski węzeł (np. dotyczący prezentacji postaci – wybrano komiksową umowność), ale być może, jak w przypadku samego powstania, kluczowy błąd popełniono już na samym początku. Może nie należało tej walki zaczynać.

Warsaw, Pixelated Milk, Windows, PlayStation 4, Switch

Polityka 45.2019 (3235) z dnia 05.11.2019; Afisz. Premiery; s. 87
Oryginalny tytuł tekstu: "Błąd na wejściu"
Więcej na ten temat
Reklama

Czytaj także

Niezbędnik

Lefebryści. Schizmatycy w łonie Kościoła katolickiego

Papież Franciszek i jego poprzednik Benedykt XVI wykonali pewne gesty wobec tradycjonalistycznego Bractwa św. Piusa X. Czy może dojść do pojednania? I jakie pole manewru mają obie ze stron, skoro każda z nich uważa, że to ta druga powinna się nawrócić?

Roman Graczyk
05.11.2019
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną