Rekonstruktorzy unowocześnili niektóre mechanizmy rozgrywki, ale to wciąż klasyczna lektura z kanonu.
Nowa wersja legendarnej gry studia LookingGlass Technologies „System Shock” (1994 r.) okazała się aktualnym głosem w dyskusji o sztucznej inteligencji – jej potencjalnej tożsamości, związanych z nią zagrożeniach, chciwości korporacji rozwijających SI w nadmiernym pośpiechu. W rekonstrukcji opowieści Warrena Spectora wcielamy się w hakera, który zgodził się włamać do konstruktu sztucznej inteligencji SHODAN zawiadującej stacją kosmiczną Cytadela i usunąć blokady uniemożliwiające jej działania nieetyczne.
System Shock, Nightdive Studios, LookingGlass Technologies, Prime Matter, Windows, PlayStation 5, 4, Xbox One, Series X/S
Polityka
26.2023
(3419) z dnia 20.06.2023;
Afisz. Premiery;
s. 89
Oryginalny tytuł tekstu: "Stare, ale aktualne"