Osoby czytające wydania polityki

Wiarygodność w czasach niepewności

Wypróbuj za 11,90 zł!

Subskrybuj
Gry

Stare, ale aktualne

Recenzja gry: „System Shock”

materiały prasowe
Rekonstruktorzy unowocześnili niektóre mechanizmy rozgrywki, ale to wciąż klasyczna lektura z kanonu.

Nowa wersja legendarnej gry studia LookingGlass Technologies „System Shock” (1994 r.) okazała się aktualnym głosem w dyskusji o sztucznej inteligencji – jej potencjalnej tożsamości, związanych z nią zagrożeniach, chciwości korporacji rozwijających SI w nadmiernym pośpiechu. W rekonstrukcji opowieści Warrena Spectora wcielamy się w hakera, który zgodził się włamać do konstruktu sztucznej inteligencji SHODAN zawiadującej stacją kosmiczną Cytadela i usunąć blokady uniemożliwiające jej działania nieetyczne.

System Shock, Nightdive Studios, LookingGlass Technologies, Prime Matter, Windows, PlayStation 5, 4, Xbox One, Series X/S

Polityka 26.2023 (3419) z dnia 20.06.2023; Afisz. Premiery; s. 89
Oryginalny tytuł tekstu: "Stare, ale aktualne"
Reklama