Muzyka

Horror słowno-muzyczny

Recenzja płyty: Stephen King/John Mellencamp, „Ghost Brothers of Darkland County”

materiały prasowe
Dla nieznającego języka angielskiego słuchacza pojawiające się między utworami fragmenty dialogów mogą być uciążliwe, ale piosenek zdecydowanie warto posłuchać.

To swego rodzaju fonograficzny eksperyment. Jest to bowiem płyta zawierająca muzykę i wybrane dialogi z „gotyckiego musicalu” stworzonego z libretta mistrza literackiego horroru Stephena Kinga i muzyki gwiazdy amerykańskiego rocka Johna Mellencampa. Produkcją całości zajęła się również gwiazda – T-Bone Burnett. „Ghost Brothers of Darkland County” to, w ogromnym skrócie, opowieść o dwóch braciach zamieszanych w morderstwo i samobójstwo, których duchy prześladują żyjących członków ich rodziny. Dla słuchacza najważniejsza jest jednak muzyka i trzeba powiedzieć, że na płycie znalazły się piosenki wykonywane przez doborową obsadę. Występują m.in. Kris Kristofferson, Sheryl Crow, Elvis Costello, Rosanne Cash, Taj Mahal. Piosenki Mellencampa, jak można było się spodziewać, utrzymane są w charakterystycznym dla niego stylu roots rocka, gdzieniegdzie jest również trochę country, a zmieniający się wokaliści dodają im osobistą, wyróżniającą nutę. Dla nieznającego języka angielskiego słuchacza pojawiające się między utworami fragmenty dialogów mogą być uciążliwe, ale piosenek zdecydowanie warto posłuchać.

 

Stephen King/John Mellencamp, Ghost Brothers of Darkland County, Hear Music 2013

Polityka 26.2013 (2913) z dnia 25.06.2013; Afisz. Premiery; s. 77
Oryginalny tytuł tekstu: "Horror słowno-muzyczny"
Więcej na ten temat
Reklama

Czytaj także

Nauka

Skąd dramatyczne wahania liczby infekcji covid-19?

Czym tłumaczyć gwałtowny spadek raportowanych zakażeń koronawirusem? Rozmawiamy z dr. Franciszkiem Rakowskim z ICM, który modeluje przebieg pandemii od samego jej początku.

Karol Jałochowski
26.11.2020
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną