Oferta na pierwszy rok:

4 zł/tydzień

SUBSKRYBUJ
Osoby czytające wydania polityki

Wiarygodność w czasach niepewności

Wypróbuj za 11,90 zł!

Subskrybuj
Muzyka

Lutosławski dramatyczny

Recenzja płyty: „Lutosławski vol.2”

materiały prasowe
Koncert muzyki Witolda Lutosławskiego, jeden z ciekawszych punktów programu tegorocznego festiwalu Chopin i Jego Europa, doczekał się już swojej wersji płytowej.

Ewa Pobłocka, Robert Cohen, Sinfonia Varsovia, Jerzy Maksymiuk, Lutosławski vol. 2, BeArTon

Wyszła ona w ramach jednego z tegorocznych cykli poświęconych muzyce Lutosławskiego, nakładem BeArTonu. Ta firma stale współpracuje z grupą wybitnych polskich muzyków, ale na płycie znalazł się też jeden gość zagraniczny – wiolonczelista Robert Cohen, który gra oczywiście Koncert wiolonczelowy. Drugą solistką jest Ewa Pobłocka, jedna z najlepszych wykonawczyń Koncertu fortepianowego, która interpretuje ten utwór przez pryzmat wielkiej pianistyki XX w., zupełnie inaczej niż adresat jej dedykacji – Krystian Zimerman. Zresztą i ona współpracowała z kompozytorem. Płytę uzupełnia IV Symfonia, która – pod batutą Jerzego Maksymiuka – nabiera wyjątkowego dramatyzmu. Ten dyrygent ma świetną rękę do twórczości Lutosławskiego.

Polityka 37.2013 (2924) z dnia 10.09.2013; Afisz. Premiery; s. 71
Oryginalny tytuł tekstu: "Lutosławski dramatyczny"
Więcej na ten temat
Reklama

Czytaj także

null
Historia

Mieli rusyfikować, a się spolonizowali. Rosyjscy kolonizatorzy na Mazowszu

W XIX w. car sprowadził na Mazowsze rosyjskich kolonistów. Mieli krzewić rodzimą kulturę i zruszczać okoliczną ludność. Zamiast tego Rosjanie sami się spolonizowali.

Violetta Wiernicka
21.05.2024
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną