Debiutancka solowa płyta akordeonisty Macieja Frąckiewicza, współlaureata (wraz z wiolonczelistką Magdaleną Bojanowicz, jako TWOgether Duo) Paszportu POLITYKI za 2011 r. Zarówno w repertuarze solowym, jak kameralnym artysta ten trzyma się dwóch nurtów: transkrypcji muzyki dawniejszej, ze szczególnym naciskiem na twórczość Jana Sebastiana Bacha oraz dzieł współczesnych, przeznaczonych od razu na akordeon i szeroko wykorzystujących możliwości instrumentu. Od Bacha – najpopularniejszej klawesynowej Partity c-moll – płyta się rozpoczyna; jest tu jeszcze opracowanie organowego utworu XIX-wiecznego twórcy belgijskiego Césara Francka „Pastorale”. Akordeonowymi dziełami są „De profundis” Sofii Gubajduliny oraz „Te lucis ante terminum” Andrzeja Tuchowskiego, kompozytora i muzykologa, który za ten utwór otrzymał w 2000 r. nagrodę na konkursie kompozytorskim w Castelfidardo we Włoszech. Szczególnie ważne na tej płycie jest pierwsze nagranie Sinfonietty na orkiestrę smyczkową Krzysztofa Pendereckiego, którego opracowania na akordeon dokonał sam Frąckiewicz za aprobatą kompozytora. W sumie płyta jest wszechstronną wizytówką tej jednej z ciekawszych osobowości muzycznych młodego pokolenia.
Maciej Frąckiewicz, DUX 2014