Miej własną politykę.

Pierwszy miesiąc prenumeraty tylko 9,90 zł!

Subskrybuj
Muzyka

Wszystkie motety

Recenzja płyty: Capella Cracoviensis, „Bach, Motets”

materiały prasowe
Intymność w zestawieniu z lekkością, swobodą i słyszalną radością śpiewania nadaje szczególny urok tej interpretacji.

To drugie już pojawienie się tego polskiego zespołu – jego części wokalnej – pod prestiżową marką, pod którą ukazują się nagrania czołówki zespołów muzyki dawnej. W zeszłym roku zespół wokalny Capelli Cracoviensis zadebiutował w niej utworami „Te Deum” Marca-Antoine’a Charpentiera i Jeana-Baptiste’a Lully’ego wraz z wybitną francuską formacją Le Poème Harmonique pod dyrekcją Vincenta Dumestre’a. Tym razem na płycie pojawia się sam, pod batutą znakomitego włoskiego klawesynisty i dyrygenta, twórcy i szefa zespołu La Risonanza. Utwory Bacha, napisane w oryginale wyłącznie na głosy wokalne, wykonywane są często z dyskretnym akompaniamentem instrumentalnym i tak jest również w tym nagraniu: grają Marcin Świątkiewicz (organy), Agnieszka Oszańca (wiolonczela) i Grzegorz Frankowski (kontrabas), również związani z Capellą Cracoviensis. Chór natomiast składa się zaledwie z ośmiu osób, więc dwuchórowe motety wykonywane są w pojedynczej obsadzie. Jest to bliskie praktyce, jaka istniała w czasach samego kompozytora, i dodaje muzyce intymności. Ta intymność w zestawieniu z lekkością, swobodą i słyszalną radością śpiewania nadaje szczególny urok tej interpretacji.

Capella Cracoviensis, dyr. Fabio Bonizzoni, Bach, Motets, Alpha 2015

Polityka 3.2015 (2992) z dnia 13.01.2015; Afisz. Premiery; s. 73
Oryginalny tytuł tekstu: "Wszystkie motety"
Więcej na ten temat
Reklama

Czytaj także

Rynek

Apartamentowce na skażonej ziemi. Ludzie chcą tu mieszkać, a nie powinni

Jak to możliwe, że na skażonych gruntach powstają budynki mieszkalne?

Ryszarda Socha
22.06.2022
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną