Zacznijmy od tego, że bywało ostatnio z piosenkami Madonny dużo gorzej. „Rebel Heart” wydaje się na tle jej ostatnich wydawnictw albumem przemyślanym i dopracowanym – być może aż do przesady. Z mocnymi tanecznymi rytmami skalkulowanymi pod amerykańskie nastolatki, uczestników stadionowych dyskotek i pokolenie bohaterów filmu „Spring Breakers”. W tekstach wokalistka – która zawsze świetnie sobie radziła z kulturową mimikrą – korzysta częściej z dominującego w celebryckim świecie Ameryki hiphopowego słownika. Stąd nerwowe wymachiwanie słowem „bitch”, oznaczającym kobietę o pewnych, powiedzmy, nie całkiem sympatycznych cechach. Ale gdzieś pod wycyzelowanym wizerunkiem i inżynierią studyjną kryje się ta osoba, która zdobywała sławę w latach 80. także refleksyjnymi balladami. I żeby usłyszeć ją w „Heartbreak City” czy „Wash All Over Me”, warto posłuchać tej płyty. Wzdychając nad tym, co też ta perfekcyjnie się starzejąca kobieta mogłaby nam zaproponować, gdyby zdecydowała się artystycznie dojrzeć.
Madonna, Rebel Heart, Live Nation/Interscope