Muzyka

Kustosze muzeum hard rocka

Recenzja płyty: Kadavar, „Berlin”

materiały prasowe
Dżentelmeni z Kadavara nie tylko nie wynajdują, ale nawet nie modyfikują muzycznego prochu, jednak słucha się ich z przyjemnością i szacunkiem za konsekwencję w kultywowaniu stylistyki złotych lat ciężkiego rocka.

Miłośników ciężkiego rockowego grania zapewne uraduje nowa płyta niemieckiej grupy Kadavar. Zespół pochodzi z Berlina, toteż zupełnie logiczny wydaje się tytuł albumu „Berlin”. Już od pierwszej, wydanej w 2012 r. płyty Kadavar sygnalizuje swoją fascynację takimi ikonami hard rocka lat 70. jak Black Sabbath czy Led Zeppelin. Panowie występują w klasycznym, skromnym, trzyosobowym składzie, ale produkują brzmienie mocarne i miłe uszom fanów takich odmian rocka jak psychodelic czy stoner. Stylowo zarośnięci dżentelmeni z Kadavara nie tylko nie wynajdują, ale nawet nie modyfikują muzycznego prochu, jednak słucha się ich z przyjemnością i szacunkiem za konsekwencję w kultywowaniu stylistyki złotych lat ciężkiego rocka. Spotkanie z Kadavarem to jakby wizyta w muzeum ery presamplowoloopowokomputerowej.

Kadavar, Berlin, Nuclear Blast 2015

Polityka 3.2016 (3042) z dnia 12.01.2016; Afisz. Premiery; s. 75
Oryginalny tytuł tekstu: "Kustosze muzeum hard rocka"
Więcej na ten temat
Reklama

Czytaj także

null
Społeczeństwo

Wyznania nawróconego katechety. „Dwie osoby na religii? Kościół reaguje histerycznie, to ślepa uliczka”

Problem religii w szkole był przez biskupów ignorowany, a teraz podnoszą krzyk – mówi Cezary Gawryś, filozof, teolog i były nauczyciel religii.

Jakub Halcewicz
09.09.2024
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną