Muzyka

Trochę gessleruje

Recenzja płyty: Taco Hemingway „Wosk”

materiały prasowe

Podoba mi się to, że każda płyta Taco Hemingwaya miała jakiś inny dominujący temat. Prekariackie rozterki z poprzedniej dobrze opisywał tytuł („Umowa o dzieło”), a ponieważ przyniosła 26-letniemu raperowi sukces, kolejny krótki (i udostępniony, wzorem poprzednich, za darmo w internecie) zestaw utworów – zwiastujący dłuższy album – mówi o skutkach tego sukcesu. W stylu autoironicznym, co chroni „Wosk” przed tanim gwiazdorzeniem. Taco dystans łapie w krótkich rymowanych konstatacjach („Jestem głosem pokolenia/Które nie ma nic do powiedzenia”) i dłuższych opowieściach, jak żartobliwa dysputa z innym bywalcem list przebojów Dawidem Podsiadłą (we własnej osobie i w podobnie autoironicznym stylu) o tym, „ile koła” można zarobić na hicie. „Parę ładnych piosenkarek chce, bym pisał im teksty” – chwali się współautor płyty (pozostałymi są wierny – chciałoby się powiedzieć – producent Rumak oraz Borucci). Ale zaraz rozbraja to neologizmem: „W sumie gessleruję:/Jeżdżę po Polsce i narzekam ciągle, wiecznie truję/Nikt nie rozumie, czemu jakoś się nie cieszę w sumie” („Koło”). Za ten rodzaj spostrzeżeń i za sprawność liryczną „Wosk” się pamięta – choć ekspresję ma Taco nieco monotonną, a w muzyce obywa się bez rewolucji.

Taco Hemingway, Wosk, TacoHemingway.com

Polityka 33.2016 (3072) z dnia 09.08.2016; Afisz. Premiery; s. 73
Oryginalny tytuł tekstu: "Trochę gessleruje"
Więcej na ten temat
Reklama

Czytaj także

null
Społeczeństwo

Diabeł i raj Katarzyny Gärtner. Jak słynna autorka „Małgośki” straciła dorobek życia

83-letnia dziś Katarzyna Gärtner, słynna kompozytorka „Małgośki” i wielu innych przebojów, tuła się po domach przyjaciół i stara odzyskać dom, studio oraz swój dorobek artystyczny.

Violetta Krasnowska
06.04.2025
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną