Osoby czytające wydania polityki

Wiarygodność w czasach niepewności

Wypróbuj za 11,90 zł!

Subskrybuj
Muzyka

Niemcy wydają NOSPR

Recenzja płyty: NOSPR, Alexander Liebreich, Gautier Capuçon, „Szymanowski, Lutosławski”

materiały prasowe
Trzecia i ostatnia płyta NOSPR pod batutą jej szefa Alexandra Liebreicha z muzyką dwóch wielkich polskich klasyków XX w., nagrana dla niemieckiej firmy Accentus Music.

Ukazywały się co roku, a poprzednie zostały świetnie przyjęte przez prasę niemiecką. Najnowszej również należy się sukces, do którego z pewnością przyczyni się obecność Gautiera Capuçona, jednego z najwybitniejszych wiolonczelistów francuskich młodszego pokolenia. Jego interpretacja Koncertu wiolonczelowego Lutosławskiego jest jedną z najciekawszych na rynku – Capuçon to muzyk ogromnie emocjonalny, co bardzo jest przydatne w tym utworze, będącym niemal teatralną opowieścią o zachowaniu jednostki w społeczeństwie (Lutosławski odżegnywał się od skojarzeń politycznych, te jednak wielu się nasuwały, z pierwszym wykonawcą utworu Mścisławem Rostropowiczem na czele). Koncert znajduje się w centrum płyty; przed nim orkiestra gra Uwerturę op. 12 Szymanowskiego, jedno z wczesnych jego dzieł, z czasów fascynacji twórczością Richarda Straussa, a na zakończenie – IV Symfonię Lutosławskiego, z której niemiecki dyrygent wydobył całą głębię, moc i refleksyjność zarazem.

NOSPR, Alexander Liebreich, Gautier Capuçon, Szymanowski, Lutosławski, Accentus Music

Polityka 3.2017 (3094) z dnia 17.01.2017; Afisz. Premiery; s. 73
Oryginalny tytuł tekstu: "Niemcy wydają NOSPR"
Więcej na ten temat
Reklama

Czytaj także

null
Historia

Dlaczego tak późno? Marian Turski w 80. rocznicę wybuchu powstania w getcie warszawskim

Powstanie w warszawskim getcie wybuchło dopiero wtedy, kiedy większość blisko półmilionowego żydowskiego miasta już nie żyła, została zgładzona.

Marian Turski
19.04.2023
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną