Miej własną politykę.

Pierwszy miesiąc prenumeraty tylko 11,90 zł!

Subskrybuj
Muzyka

Niemcy wydają NOSPR

Recenzja płyty: NOSPR, Alexander Liebreich, Gautier Capuçon, „Szymanowski, Lutosławski”

materiały prasowe
Trzecia i ostatnia płyta NOSPR pod batutą jej szefa Alexandra Liebreicha z muzyką dwóch wielkich polskich klasyków XX w., nagrana dla niemieckiej firmy Accentus Music.

Ukazywały się co roku, a poprzednie zostały świetnie przyjęte przez prasę niemiecką. Najnowszej również należy się sukces, do którego z pewnością przyczyni się obecność Gautiera Capuçona, jednego z najwybitniejszych wiolonczelistów francuskich młodszego pokolenia. Jego interpretacja Koncertu wiolonczelowego Lutosławskiego jest jedną z najciekawszych na rynku – Capuçon to muzyk ogromnie emocjonalny, co bardzo jest przydatne w tym utworze, będącym niemal teatralną opowieścią o zachowaniu jednostki w społeczeństwie (Lutosławski odżegnywał się od skojarzeń politycznych, te jednak wielu się nasuwały, z pierwszym wykonawcą utworu Mścisławem Rostropowiczem na czele). Koncert znajduje się w centrum płyty; przed nim orkiestra gra Uwerturę op. 12 Szymanowskiego, jedno z wczesnych jego dzieł, z czasów fascynacji twórczością Richarda Straussa, a na zakończenie – IV Symfonię Lutosławskiego, z której niemiecki dyrygent wydobył całą głębię, moc i refleksyjność zarazem.

NOSPR, Alexander Liebreich, Gautier Capuçon, Szymanowski, Lutosławski, Accentus Music

Polityka 3.2017 (3094) z dnia 17.01.2017; Afisz. Premiery; s. 73
Oryginalny tytuł tekstu: "Niemcy wydają NOSPR"
Więcej na ten temat
Reklama

Czytaj także

Fotoreportaże

Legendarny Boeing 747 przechodzi do historii

Po ponad półwieczu dominacji na niebie do historii przechodzi Boeing 747, Jumbo Jet. Samolot, który zmienił lotnictwo cywilne. I świat.

Olaf Szewczyk
21.03.2023
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną