Wajnberg osobisty
Recenzja płyty: Kremerata Baltica, Gidon Kremer, Yulianna Avdeeva, „Mieczysław Weinberg”
31 stycznia 2017
Po trzech latach wielki skrzypek wraz z zespołem biorącym nazwę od jego nazwiska nagrał drugą płytę poświęconą twórczości polsko-żydowskiego kompozytora, który przez większość życia mieszkał w Moskwie, a którego dzieła przeżywają ostatnio renesans.
Po trzech latach wielki skrzypek wraz z zespołem biorącym nazwę od jego nazwiska nagrał drugą płytę poświęconą twórczości polsko-żydowskiego kompozytora, który przez większość życia mieszkał w Moskwie, a którego dzieła przeżywają ostatnio renesans. Kremer należy do ich najwybitniejszych orędowników. W paru słowach dołączonych do płyty deklaruje, że żaden kompozytor poznany w ciągu ostatnich lat nie podziałał na niego tak inspirująco. Najnowszy album zawiera przede wszystkim późne dzieła Wajnberga (taka pisownia jego nazwiska jest w metryce, ale sam dopuszczał i pisownię niemiecką) – cztery Symfonie kameralne z lat 1986–92.
Kremerata Baltica, Gidon Kremer, Yulianna Avdeeva, Mieczysław Weinberg, Chamber Symphonies, Piano Quintet, ECM
Polityka
5.2017
(3096) z dnia 31.01.2017;
Afisz. Premiery;
s. 71
Oryginalny tytuł tekstu: "Wajnberg osobisty"