Muzyka

Wajnberg osobisty

Recenzja płyty: Kremerata Baltica, Gidon Kremer, Yulianna Avdeeva, „Mieczysław Weinberg”

materiały prasowe
Po trzech latach wielki skrzypek wraz z zespołem biorącym nazwę od jego nazwiska nagrał drugą płytę poświęconą twórczości polsko-żydowskiego kompozytora, który przez większość życia mieszkał w Moskwie, a którego dzieła przeżywają ostatnio renesans.

Po trzech latach wielki skrzypek wraz z zespołem biorącym nazwę od jego nazwiska nagrał drugą płytę poświęconą twórczości polsko-żydowskiego kompozytora, który przez większość życia mieszkał w Moskwie, a którego dzieła przeżywają ostatnio renesans. Kremer należy do ich najwybitniejszych orędowników. W paru słowach dołączonych do płyty deklaruje, że żaden kompozytor poznany w ciągu ostatnich lat nie podziałał na niego tak inspirująco. Najnowszy album zawiera przede wszystkim późne dzieła Wajnberga (taka pisownia jego nazwiska jest w metryce, ale sam dopuszczał i pisownię niemiecką) – cztery Symfonie kameralne z lat 1986–92.

Kremerata Baltica, Gidon Kremer, Yulianna Avdeeva, Mieczysław Weinberg, Chamber Symphonies, Piano Quintet, ECM

Polityka 5.2017 (3096) z dnia 31.01.2017; Afisz. Premiery; s. 71
Oryginalny tytuł tekstu: "Wajnberg osobisty"
Reklama

Czytaj także

Społeczeństwo

Jacek Pasik, brat skazanej za zabójstwo w butiku Ultimo, o pomyłce sądowej

16 grudnia 1997 r. w podziemiach butiku Ultimo przy Nowym Świecie w Warszawie zastrzelono mężczyznę i postrzelono kobietę, która cudem przeżyła. Postrzelona pracowała w tym butiku. Zastrzelony był jej mężem, nie miał nic wspólnego ze sklepem, ale tego dnia przyjechał po żonę do pracy i czekał, aż skończy liczyć utarg, żeby ją odwieźć do domu.

Martyna Bunda
23.01.2021