Recenzja płyty: Polska Orkiestra Sinfonia Iuventus, „en hommage Józef Koffler”

Dodekafonista
Płyta niemieckiej wytwórni została wydana w cyklu zapomnianej muzyki polskiej.
materiały prasowe

Urodził się w Stryju, studiował w Wiedniu, działał we Lwowie, zginął podczas drugiej wojny. Dziś zapomniany, choć był pierwszym polskim dodekafonistą. Stosował tę technikę w tak zręczny i kunsztowny sposób, że jego muzyka brzmi przystępnie, niektóre z jego utworów można określić jako skrzyżowanie dodekafonii z neoklasycyzmem. Płyta niemieckiej wytwórni została wydana w cyklu zapomnianej muzyki polskiej. Dwa utwory z udziałem orkiestry, Koncert fortepianowy i II Symfonia, zostały nagrane na koncercie festiwalu Warszawskie Spotkania Muzyczne (w wykonaniu Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus pod batutą Krzysztofa Słowińskiego mieszkającego w Niemczech), pozostałe trzy kameralne dograli w Berlinie muzycy niemieccy i polscy tam działający). To ciekawy przegląd stylistyki stosowanej przez Kofflera: od ekspresjonistycznych pieśni poprzez ową szczególną dodekafonię „neoklasyczną” (pierwsza część Koncertu fortepianowego zaczyna się rytmem mazura, ostatnia jest krakowiakiem) po bardziej tradycyjne „Szkice ukraińskie” na kwartet smyczkowy z 1941 r., z czasu epizodu sowieckiego panowania we Lwowie.

Polska Orkiestra Sinfonia Iuventus, Christoph Slowinski, en hommage Józef Koffler, eda

Czytaj także

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną