Muzyka

Perfekcyjny Szostakowicz

Recenzja płyty: Belcea Quartet, Piotr Anderszewski, „Shostakovich, String Quartet No. 3. Piano Quintet”

materiały prasowe
Partnerstwo pianisty i kwartetu jest idealne, całkowicie równorzędne.

To wyjątkowa sytuacja, że Piotr Anderszewski, który jest związany z Warner Classics, wystąpił w barwach innej firmy. Stało się tak z powodu związku Belcea Quartet z wytwórnią Alpha. Muzycy występują razem od wielu lat i rozumieją się doskonale, tym bardziej że członkiem kwartetu jest altowiolista Krzysztof Chorzelski, dobry szkolny kolega pianisty. Wszystkich zaś muzyków łączy perfekcjonizm i wrażliwość. Kwintet fortepianowy Szostakowicza to już od dawna ich wspólny numer popisowy. Pochodzi z 1940 r. i jest wędrówką przez skrajne nastroje: od lirycznego wstępu i fugi, poprzez żywiołowe i zjadliwe Scherzo oraz śpiewne Intermezzo, po łagodny, momentami żartobliwy finał rozpływający się na zakończenie w ciszy. Partnerstwo pianisty i kwartetu jest idealne, całkowicie równorzędne. Drugim utworem na płycie jest III Kwartet smyczkowy napisany już rok po wojnie. I tu mamy różnorodność nastrojów, ale obok również lirycznych, pełnych nadziei momentów są tu mroczne wspomnienia ponurego wojennego czasu.

Belcea Quartet, Piotr Anderszewski, Shostakovich, String Quartet No. 3. Piano Quintet, Alpha

Polityka 19.2018 (3159) z dnia 08.05.2018; Afisz. Premiery; s. 81
Oryginalny tytuł tekstu: "Perfekcyjny Szostakowicz"
Więcej na ten temat
Reklama

Czytaj także

Kultura

Maj 2020: Pięć najciekawszych książek dla dzieci

Jak co miesiąc proponujemy książki mądre, ciekawe i estetycznie wydane.

Sebastian Frąckiewicz
25.05.2020
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną