Recenzja płyty: Polska Orkiestra Sinfonia Iuventus, Chór Filharmonii Narodowej, „Anton Rubinstein, Moses”

Opera o Mojżeszu
Takie szalone przedsięwzięcie można było zrealizować z młodzieżową orkiestrą, a Michail Jurowski, wybitny dyrygent współpracujący z Sinfonią Iuventus, interesował się Rubinsteinem już od dawna.
materiały prasowe

O wystawieniu tej opery biblijnej marzył niedawno w rozmowie z POLITYKĄ wybitny baryton Mariusz Kwiecień. Tymczasem ukazała się płyta Sinfonii Iuventus, zawierająca pierwsze w historii pełne nagranie największego dzieła Antona Rubinsteina (1829–94), wybitnego pedagoga i działacza muzycznego, w swoich czasach cenionego także za kompozycje, zwłaszcza koncerty fortepianowe i opery. „Mojżesz” nie miał takiego szczęścia – zagrano go za życia kompozytora tylko raz w skróconej formie koncertowej, a potem zapomniano. A jest to świetnie napisana muzyka z tradycji oratoriów mendelssohnowskich, odczuwa się też skojarzenia z muzyką Schumanna i Brahmsa. Być może właśnie powiązania z tradycją niemiecką sprawiły o zapomnieniu utworu w Rosji. Inną przyczyną są jego rozmiary (cztery godziny) i ogromna obsada: chór mieszany, chór chłopięcy, wielka orkiestra i tłum solistów. Takie szalone przedsięwzięcie można było zrealizować z młodzieżową orkiestrą, a Michail Jurowski, wybitny dyrygent współpracujący z Sinfonią Iuventus, interesował się Rubinsteinem już od dawna. Zaproszeni zostali znakomici soliści, wśród nich Stanisław Kuflyuk, Małgorzata Walewska i śpiewacy zagraniczni. Ciekawe, czy pod nową dyrekcją tę orkiestrę czekają równie interesujące wyzwania.

Polska Orkiestra Sinfonia Iuventus, Chór Filharmonii Narodowej, dyr. Michail Jurowski, Anton Rubinstein, Moses, Warner

Czytaj także

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną